Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Vad är det här?

Det här är andra gången jag är i Mauretanien. Förra året var jag här i drygt två månader, och sen jag kom tillbaka den 20:e januari har jag inga planer på när jag åker hem igen. Men det börjar bli varmt. Riktigt varmt.

Jag har länge bloggat på engelska och du kommer in i min resa lite så där mitt i. Mycket har jag redan upplevt, men vill ändå berätta om. Så nu i början kommer du kunna läsa om mina upplevelser som de var, skrivna som om de är. En del är översatt från MyProjection och annat är helt nytt.

Hittills under resan har jag hängt med konstnärer i Nouakchott, åkt tillbaka till Adrar och hälsat på vänner i både Atar och Ouadane. Jag har träffat immigranter i Nouadhibou som kommit från sydligare länder för att ta sig till Europa och min kamera har gått sönder (men en ny är på väg, In’shallah).

Så, fortsätt att läsa bloggen så kan jag lova dig att du kommer få ta del av mina upplevelser i Nordvästafrika som har varit och de kommer stundar.

Den lilla staden i öknen är den sista staden längs med vägen. Österut sträcker sig öknen ända till Mali.

Vy över oasen från den antika delen av Ouadane. Den lilla staden i öknen är den sista staden längs med vägen. Österut sträcker sig öknen ända till Mali.

Kommentera

Information

This entry was posted on februari 12, 2013 by in Mauretanien, Mina tankar and tagged , , , , , , , , , , .

Navigation

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

