Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Att (över)leva i Mauretanien

Del 1. Sleven

Ibland händer det så att tvättmaskinen blir strömförande. Det är dags att ta ut kläderna, men allt jag får är en elchock tio gånger värre än ett häststängsel varje gång jag petar på dem. Vad gör jag? Ropar efter en vän i Sverige om råd. Vad gör hen? Kollar in Yahoo answers och får fram en grym sida med förslag.

Dåså.

1. Moisturize!
Så jag tvättar händerna och lämnar dem blöta när jag smörjer in en lotion. Går fram till tvättmaskinen, stirrar på den och bestämmer mig för att det här är en fajt som jag ska vinna. Sträcker ut armen, lite till, fingrarna snuddar snart vid tröjan, lite lite till….bzzzzzzzzrr jag drar kvickt åt mig armen innan hela jag äts levande av den strömförande tvättmaskinen.

2. Go metal!
Efter det förra tipsets totala miss är jag väldigt skeptisk, men drar mig till minnes ett besök på experimenthuset i Växjö med mellanstadieklassen en gång i tiden. Så jag hämtar en gaffel. Närmar mig tvättmaskinen. Stirrar på den ett tag innan jag springer ut ur badrummet och slår igen dörren. Jag svär på att den stirrade tillbaka och skrattade med ett dovt mullrande hånskratt.

3. Rub ‘em!
Lite svårt när de ligger inuti tvättmaskinen.

Så jag lämnar Yahoo med sina konstiga svar och drar tankarna till det där besöket på experimenthuset igen. Jag hämtar en träslev i kökslådan, en stor gammal fläckig en, och slevar ut kläderna från maskinen. De är dyngsura och solen har redan börjat gå ner. Min kamp mot tvättmaskinen är över och jag får gå i mina bruna shorts i morgon också i väntan på att mitt enda ombyte kläder ska torka.

Sånt är livet.

Läs också:
Del 2 – Elavbrotten
Del 3 – Trafiken

One comment on “Att (över)leva i Mauretanien

  1. Pingback: Att (över)leva i Mauretanien | Min Projektion

Kommentera

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

