Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Vännen som försvann

”Jag har tråkiga nyheter.” sa pappa när vi pratade på skype. ”Lillmicke har gått bort.”
Det är konstigt. Lillmicke har alltid varit Lillmicke, så länge jag har levt. I hela mitt liv har han funnits där, berättat historier och pillat med bilar.

”Hej Monica!” sa han alltid när han kom in på verkstaden. Lyfte på kepsen, drog handen genom håret, tryckte tillbaka kepsen på huvudet och satte sig på huk. ”Så du har kommit hem ett tag nu. Hur är det?”
”Jodå, det är bra. Hur är det själv?” sa jag.
”Jadu det är förjävligt. Men det går.” han har gett samma svar så länge jag minns.

Jag önskar att jag kunde berätta hans liv, det har varit något helt annat än medelsvensson. Men alltid har han och hans familj fått kämpa och jag har alltid sett upp till honom. Men det har jag aldrig sagt. Jag har aldrig sagt att jag uppskattar honom, jag har aldrig direkt sagt något särskilt alls. Jag har aldrig berättat att jag uppskattar hans historier, aldrig sagt att jag gillar hans sällskap. Jag har däremot sagt att familjens ormar, ödlor och spindlar är sjukt otäcka, och det står jag fast vid. Lillemicke verkligen älskade djur.

Som ung turnerade han med en cirkus och härom året visade han stolt en bild på sin pappa – sin riktiga pappa – som var fakir. De jobbade tillsammans, stack nålar genom sig och hans pappa hade ett rekord på spikmattan.

Men är det inte typiskt, så fort en person försvinner så kommer alla möjliga minnesord från alla möjliga håll. Eftersom Lillmicke inte är kvar hos oss, så tillägnar jag inlägget hans fru Jessica. Jag kommer inte kunna komma på begravningen, men mitt medvetande kommer att vara där. Du ska veta att jag alltid har uppskattat bådas er vänskap. Jag tänker också på min pappa, som mist en gammal god vän.

Från min själ till din. Kärlek och styrka.

Monica.

Kommentera

Information

This entry was posted on mars 7, 2013 by in Mina tankar and tagged , , , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

