Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Anteckningar

”It’s like an angel sprinkled stardust along the foot of the mountain to keep it blessed.”

”The drops, more precious than copper, glitter like silver as the light breeze ripples the surface.”

De båda anteckningarna hittade jag i mitt block idag. Jag kladdade ner dem under bilfärden från Atar till Nouakchott för en månad sen.

Den första handlar om den vita sanden som omger de nästan svarta bergen runt Atar.
Den andra beskriver den lilla dammen mitt i öknen som bevarar och skyddar de sista dropparna från det förra regnet.

Båda berättar om Mauretanien. Det förtrollade landet i Sahara.

image

Kommentera

Information

This entry was posted on mars 13, 2013 by in Berättelser, Mauretanien and tagged , , , , , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

