Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Dammiga gator

Blommor starkt orangefärgade singlar sakta mot marken. De lämnar de gröna grenarna med ett ohörbart plopp och landar mjukt i sanden. En sekund senare är de borta. Uppätna. Av getterna som spatserar fram och tillbaka längs med gatorna. Kvickt, innan den lätta brisen sköljer en tunn slöja av sand över dem.

Konsten att inte bli dammig är att lära sig att blunda för dammet. Att undvika det går inte.

Gatorna är täckta av sand, vissa med en smal sträng av asfalt i mitten. Trädgårdarna ser ut som japanska trädgårdar där du kan kratta i sanden i en evighet för att finna inre ro. Luften är full av små sandkorn och ibland känner jag mig dömd till att dö i en sandig lungsjukdom.

Men det är det värt. Varje dag har något nytt att bjuda på.

image

Jag tvättar mina byxor varannan dag för att se respektabel ut.

Kommentera

Information

This entry was posted on mars 14, 2013 by in Mina tankar and tagged , , , , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

