Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Vänskaper

Nu ska jag vara din vän. Du ser snäll ut och ler ofta.
Du ser också snäll ut och har ett snällt skratt.
Så vi är helt enkelt vänner. Vi är snälla båda två, pratar samma språk (om några ord räknas som att prata) och skrattar mycket tillsammans. Mer än så behövs inte för att vänskap ska växa fram och hålla sig stark.

Du behöver aldrig vara ensam. Det finns alltid någon som vill vara din vän, som vill visa dig runt och som vill dricka te. Jag hann inte mer än komma fram till Boghé så hade jag en helt ny familj. Det värmer mig så otroligt, mitt hjärta svämmar över när jag tänker på dem och jag önskar att det vore lika enkelt i Sverige. Men tänk om någon främmande skulle knacka på dörren och fråga om hen fick bo där några nätter.

Jag vill att vi gör en revolution i Sverige. Låt oss återuppfinna gästfriheten och sluta vara rädda för främlingar och låt oss välkomna alla i vår familj. Familjen behöver inte vara begränsad till mamma, pappa, barn. Som en vän sa i höstas ”jag kallar det här fotoprojektet för ´systrar´, inte för att vi är Systrar men för att vi är systrar.”

Låt oss göra det enkelt att skaffa vänner i Sverige. Vi utrotar ensamheten och osäkerheten. Låt oss alla tro på oss själva och lita på varandra. Du ÄR välkommen, du behöver inte fråga. Det är klart att vi kan vara vänner.

Kommentera

Information

This entry was posted on april 6, 2013 by in Mina tankar and tagged , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

