Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Nästan som på riktigt

Tillbaka i köksoffan aka mitt kontor och gör det som jag bara gör när jag har diciplinångest och jagskjuterdetpåframtiden-känslor; brygger kaffe. Efter över en veckas sjukdom är min hals fortfarande obehagligt svullen så jag lägger några bitar ingefära i muggen och pressar lite citron över det svarta kaffet. Sen fullkomligt njuter jag, av att vara hemma igen. Av att få äta det jag är van vid att äta (potatismos, tofusoppa, sallad…) och dricka kaffe som jag själv vill ha det. Inte varm mjölk med några teskedar nescafe som bara smakar litegrann av något obestämbart med en eftersmak av kaffesump, utan riktigt svart med ingefära. Så som jag lärde mig på Zanzibar.

Stärkande mellanmål håller smågnagget borta när diciplinbristen går över i uttråkning.

Stärkande mellanmål håller smågnagget borta när diciplinbristen går över i uttråkning.

Jag vill verkligen inte att du ska läsa det här som något nedvärderande, mjölkkaffet har verkligen sin charm och jag har inget emot det när jag blir bjuden på det. Men att få gå tillbaka till allt som jag vill ha det är ändå en fantastisk känsla.

Så, igår satt jag med en go vän på Simpan här i Malmö och lyssnade på en annan go vän som med bandet Nästan som på riktigt framförde några riktigt goa bitar ljudsatt poesi, spoken word eller vad du nu vill kalla det. Många anser att journalister ska vara allvetande, men jag har ingen aning om skillnaden mellan poesi, spoken word och poetry slam. Samma sak med olika namn? Varför benämna något med svenskans poetiska ord när det finns flashiga engelska uttryck? Vad vet jag.

Tillbaka till arbetet. Nu ska här göras radio, lyssnas på tonvis med Claire Diterzi (min inspirationsmusik) och säljas idéer. ”You only hate the road when you’re missing home” – en bit ur en låt som spelades på radion i morse som fastnade i huvudet med en gång, kan också översättas till ”du avskyr bara hemmet när du saknar vägen.”
Just nu älskar jag båda.

Finaste kollegan. Han sover för oss båda så att jag kan arbeta extra hårt. Omtänksamt!

Finaste kollegan. Han sover för oss båda så att jag kan arbeta extra hårt. Omtänksamt!

Kommentera

Information

This entry was posted on maj 6, 2013 by in Dag som dag and tagged , , , , , , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

