Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Lyssna på mitt kaos.

Ljud ljud ljud! Älskade ljud. Vart börjar du? Vart slutar du? För guds skull, säg mig vart du har din mitt. Inget hittar jag när jag söker i dina ändar, mitten verkar ha hamnat i början och början finns någonstans i mitten. Men vart ligger slutet? Finns det ens? Hur vet vi, när något tar slut?

”Så fort han sa det, så kände jag…att där är den sista scenen.
Där slutar filmen.”
– Kim Longinotto

Så sa regissören när hon berättade om sin film håll mig hårt, låt mig gå. Det är några år sedan nu. Jag hade fått ackredetering till en filmfestival här i Malmö genom högskolan, biljetterna till regissörsamtalet med Kim Longinotto var slut men jag kom in i salen ändå. Desperat efter kloka ord av den brittiska dokumentärfilmsregissören.

Nu bubblar alla råd jag samlat på mig genom åren. Nu när jag sitter här, och klipper ihop min allra första radiodokumentär. Fyrtio minuter om slavar. Fyrtio minuter om människor som ärvs genom generationerna, in i andra människors ägo. Vart börjar Det? Allra mest undrar jag, vart slutar det?

Kommentera

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

