Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Något förändrades.

När det kommer ett besked, att någon som står dig närmre än du står dig själv, är svårt sjuk. Vad händer då?

När min mor ringde så hade jag redan vetat det inom mig. Jag hade redan gråtit och snorat. Pratat med mina vänner. Nu då, när jag vet anledningen till tårarna. Då kommer de inte längre. Då går hela jag in i ett oexisterande inre samtal av tystnad som upphör varje gång jag blir medveten om det.

Jag har inte sagt ett ord sedan vi la på telefonluren. Jag bakar. Vegansk ost och karelska piroger.

Farmor ligger på sjukhuset. Hon älskar karelska piroger. Jag gör dem glutenfria och veganska så att jag också kan njuta av dem (förutom äggsmöret som hon förtjänar att äta så som hon alltid har ätit det; kokta nyvärpta ägg blandat i mjukrört äkta smör).

Nu gråter jag igen.

Kommentera

Information

This entry was posted on maj 31, 2013 by in Mina tankar and tagged , , , , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

