Min Projektion

några ord om världen runtomkring

I förvirringens töcken

”Hörrni soptunnan borta vid välkomstskylten är helt överfull, det ser förjäkligt ut för besökarna när de kommer. Nu när kommunen satsar på turism också är det inte särskilt fint va,” sa mannen som kommit in på redaktionen.
”Nej, det är det ju inte.” sa vi. Jag skrev klart meningen jag höll på med och sa till kollegan ”Kom, vi sticker dit och fotar. Sen åker vi in till Hultsfred.”

Sagt och gjort. Vi hoppade in i bilen och åkte i väg mot Hultsfred.
En bit utanför Virserum säger kollegan ”vi får hoppas att de inte har tömt soptunnan sen då.”

Vi kompletterar varandra väldigt bra. Dagar då jag är helt förvirrad, glömmer hälften och tappar bort nycklarna så har han stenkoll. När han är förvirrad och glömmer bort vad vi gör så har jag koll.

Kan det vara tryggheten av att arbeta tillsammans? När vi märker att den andra har koll så vågar vi släppa lite på kontrollen. Men nej, jag hade ingen aning om att Jimmie skulle ha kontroll på vart vi faktiskt är på väg just den här dagen, jag trodde att jag hade det. Och så höll vi på att glömma hela soptunne-historien.

Vad det än beror på så är det väldigt skönt. Frågan är bara om vi någon gång under sommaren missat något som vi båda förvirrat bort?

One comment on “I förvirringens töcken

  1. Karin
    juli 27, 2013

    Spännande läsning! Jag kom helt in i berättelsen om soptunnan.

Kommentera

Information

This entry was posted on juli 26, 2013 by in Dag som dag and tagged , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

