Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Hoooly cow!

Den mötande bussen bromsade inte. Vår chaufför låg i omkörning och bromsade inte han heller. Jag såg smällen innan den skulle komma.

”Åk in till stan, du hittar massa bussbolag vid stationen. Titta på bussen innan du köper biljetten, om den ser fin ut är det ok.” sa en kille utanför flygplatsen när jag undrade hur jag skulle hitta en buss till Haridwar.

Nu har ju jag mest rest i diverse afrikanska länder och bedömer bussarna efter den standard som jag är van vid där. Efter att ha gjort mitt val insåg jag att i indiska mått mätt så var det nog en ganska risig buss. Men chauffören var värst.

Med en hårsmån undgick vi olyckor, men det var otäckt nära varje gång och jag är inte den som ryser av busåkning. Jag sov den mesta av färden.

Väl framme och välbehållen om än mörbultad av de senaste dagarnas resande har jag promenerat bland kossor och tjurar i Haridwar, provsmakat sånt som sett gott ut och gäspat mig fram till ett hotell, duschat med hink och spann och varit allmänt glad. I morgon är det äntligen dags för yoga uppe bland bergen!

One comment on “Hoooly cow!

  1. AnnaCarin
    augusti 13, 2013

    Åh fy farao. Jag åkte buss i Chittagong Hill Tracts i Bangladesh 1999. Skräcken alltså. Sitter i. Bestämde mig där och då att jag nog skulle behöva sövas om jag var tvungen att åka bangla-buss i berg igen. Mysigt det låter ändå! 😀

Kommentera

Information

This entry was posted on augusti 13, 2013 by in Dag som dag and tagged , , , , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

