Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Hjärtklappning

Jag tog fram vägbeskrivningen till flygplatsen för att vara säker på att chauffören gick att lita på. Då avvek han från rutten.

Mitt hjärta slog hårt i bröstkorgen. Men så mindes jag skylten, ”vägen avstängd för vägarbete”. Så vi skulle bara köra runt. I nästa korsning skulle han svänga höger så var vi åt rätt håll igen.
Han svängde vänster.

Jag höll handen om det spetsiga paraplyet jag fått när jag slutade på OT efter sommaren, och mindes gången då min vän och jag höll varsin ätpinne i handen för att försvara oss om han vi liftat med skulle visa sig farlig. ”Punktera halsen,” sa vi till varandra.

Chauffören stannade vid en bensinmack och bad mig betala så att han hade råd med bensinen.

Väl på väg igen uppdaterade jag vägbeskrivningen till flygplatsen från där vi var, och den här gången följde han den till punkt och pricka.

Klockan är kvart i fyra på morgonen och än har jag inte fått en blund sen igår natt. Men då fick jag många blundar, jag missade meditationen och inte förrän guru Shri Hari slog i klockan för ledöppning klockan sju vaknade jag. En lång dag, absolut.

Kommentera

Information

This entry was posted on september 4, 2013 by in Dag som dag and tagged , , , , , .

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

