Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Det blev en dokumentär

Äntligen. Den har sänts, går snart i repris och jag har åstadkommit något som jag drömt om under många år.

Jag har gjort en radiodokumentär. Jag har gjort en radiodokumentär om barnslavar. Jag har gjort det helt själv. Större självförtroendeboost har jag aldrig fått och nej, jag är inte helt nöjd. Den dagen då jag är helt nöjd med något jag har gjort så har jag slutat utvecklas. Jag hoppas att den dagen aldrig kommer.

Här kan du lyssna på min radiodokumentär om Yerk, Saed och Mbarka. Deras liv som slavar, flykten från ägarna och livet i frihet.

Repris: fredag den 21 februari kl.11.03 i Sveriges Radio P1 (Barnen).

2 comments on “Det blev en dokumentär

  1. Lasse Edfast
    januari 20, 2014

    Gött, ska lyssna! Skönt att läsa nu när jag sitter mitt i redigerandet av min egna radiodokumentär.

    • myprojection
      januari 21, 2014

      Lycka till med den! Du är en stjärna Lasse så behåll tron på dig själv när det känns lite frustrerande.

Kommentera

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

