Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Tillbaks till myllret

Tillbaka i medinornas myller, de snabba solnedgångarna, böneutropen som blandas med havets vågsvall och teet som får mig att känna att jag lever.

I dag var min första av trettio dagar som studerande av det franska språket. Två timmar i grupp och en timme privat. ”Den här veckan ska vi bara studera imperfekt och passé compossé. Sen kommer du kunna det utan och innan, ge det bara lite tid”, sa min lärare där jag satt och drog mig i håret.

Efter att ha sprungit genom stadens gränder och över vida esplanader i ösregn. Efter att ha sett sköldpaddor – bebisar och tonåringar – klättrandes över varandra i trånga backar. Ätit frukost för tre kronor. Lunch för fjorton.  Då bestämde jag mig för att återuppliva bloggen igen. Vill du följa mina bravader i Marocko? Se till att följa bloggen.

Jag ville frige sköldpaddorna, släppa dem lösa i havet. Säljaren berättade att de är uppfödda inomhus. Så jag lät bli, hur skulle de överleva i öppet hav om de inte ens föddes på en strand?

image

Kommentera

Information

This entry was posted on oktober 19, 2015 by in Dag som dag.

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

