Min Projektion

några ord om världen runtomkring

Staden där själen kan andas

”Varför valde du Marocko?” frågade hon.
Jag kunde inte ge något bra svar. Det var det land som kändes mest rätt. Här har jag varit förut, jag känner till Rabats gator och de vindlande gångarna i medinan. Jag vet vart det går att äta både gott och billigt, hur spårvagnen fungerar, vart fiskebåtarna ligger, vilket café som har både gott te, kaffe och wifi. Det känns alltid som att komma hem.

Efter dagens lektioner var våra huvuden grötiga, imperfekt och passé compossé surrade om varandra i hjärnorna. En blick på varann och Katrin, Michael och jag gick för att äta lunch. En timme senare stod vi på den flera tusen år gamla muren runt kasbah Oudaya och blickade ut över havet. Nedanför oss låg ett tiotal surfare i vattnet och väntade på vågor medan barnen spelade fotboll på stranden.

Då mindes jag precis varför jag valde att åka till Rabat. Det här är den enda staden jag besökt där själen får ro utan att lämna stadskärnan.

Kommentera

Information

This entry was posted on oktober 21, 2015 by in Mina tankar.

Följ mig på instagram

Instagram

Det uppstod ett fel när bilder skulle hämtas från Instagram. Ett nytt försök kommer att göras om några minuter.

Fyll i din e-postadress och få ett meddelande varje gång jag uppderar bloggen. Så missar du ingenting.

Gör sällskap med 602 andra följare

